2008/03/06

Esnea / La leche

Gaur atal berri bat irekiko dut nire blog-ean: "sukaldetik dendara" izenekoa. Izan ere, errezeta on bat beti hasten da erosketa on batekin. Gainera, laktosarik hartu ezin degunok erosketa egiterakoan kontu handia izan behar dugunez, gai interesgarri bat iruditzen zait. Honela, eta guztion laguntzaz, komeni zaizkigun eta komeni ez zaizkigun elikagaiak zeintzuk diren jakin ahal izango dugu.

Atal honekin hasteko, esneari buruz hitz egin nahiko nuke (nola ez). Izan ere, behingoz laktosa hartu ezin dugunontzat gero eta produktu gehiago ateratzen ari dira, eta laktosarik gabeko esnea ateratzen hasi dira. Nire ustez, mekatuko esneak 4 multzotan bana daitezke:
  • Betiko esnea: Laktosa du.
  • Laktosa gutxiko esnea: Betiko esneak baino laktosa gutxiago dute, baina intolerantzia handia izanez gero, seguruenik ez dizu onik egingo. Ezagutzen ditudan markak Lauki, President, Hacendado... dira, baina ez ditut inoiz edan.
  • Laktosarik gabeko esnea: %0,01 laktosa baino gutxiago du. Ezagutzen dudan bakarra Kaiku-rena da.
  • Landare-"esnea": Benetan ez dira esnea,eta ondorioz, ez dute laktosarik. Esnearen antza duten edari txuriak dira. Sojarena (gehien saltzen dena da, baina neri ez zait batere gustatzen duen zaporea), arrozarena (ez det inoiz edan), almendrena (oso ona dagoela esan didate, beraz, probatu egin beharko dut)... dago.
Nik KAIKU markako esnea edaten dut. Gainera bi motakoa dago: gaingabetua eta erdi-gaingabetua. Neri ondo egiten dit, eta basokada oso bat ere hartzen det kalterike egin gabe. Laktosa gutxikoak, ordea, ez ditut inoiz edan, ez naiz ausartzen eta gainera nire auzoan ez dituzte saltzen. Probatu al dituzue? Zer moduz sentitu zarete edaterakoan? Txarrik egin al dizue?

Beste aukera bat behi-esneaz ahaztea, eta antzeko beste edari batzuk edatea da (lehenago esan dizkizuedanak, adibidez), baina ez dira esnea eta bestelako zaporea dute.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Hoy voy a estrenar una nueva sección en mi blog: "de la cocina a la tienda". Porque una buena receta siempre empieza con una buena compra. Y teniendo en cuenta el cuidado que tenemos que tener los que tenemos intolerancia a la lactosa a la hora de comprar alimentos, creo que es un tema del que merece la pena hablar. Así, y con la ayuda de todos, podremos conocer que alimentos de los que podemos encontrar nos convienen y cuales no.

Para empezar con esta nueva sección, me gustaría hablar de la leche (como no). Por fin empieza a haber cada vez más productos pensados para intolerantes a la lactosa, y como no podía ser de otra manera, empieza a haber leche sin lactosa. En mi opinión, los tipos de leche del mercado se pueden clasificar en cuatro grupos:
  • Leche común: Contiene lactosa.
  • Leche baja en lactosa: Tienen menos lactosa que la leche habitual, pero si tienes mucha intolerancia seguramente no te sienten bien. Las marcas que conozco son Lauki, President, Hacendado... aunque no las he probado nunca.
  • Leche sin lactosa: Tienen menos de 0,01% de lactosa. La única que conozco es la de Kaiku.
  • "Leche" vegetal: Realmente no son leche, por lo que no contienen lactosa, son bebidas blancas y parecidas en aspecto a la leche. La hay de soja(la más comercializada, aunque yo no puedo ni olerla, no soporto su sabor), de arroz (no la he probado), de almendras (me han dicho que esta buenísima, habra que probarla)...
Yo suelo tomar la de la marca KAIKU, que además existe en dos formatos: desnatada y semidesnatada. A mi me sienta muy bien, e incluso me suelo tomar un vaso En cuanto a las bajas en lactosa, no he probado ninguna, no me atrevo y además no la venden en mi barrio. ¿Habies probado estas o otras?¿Qué tal os han sentado?

Otra posible solución es olvidarse de la leche de vaca, y tomar otro tipo de bebidas parecidas, como las que os he comentado antes, pero siempre sabiendo que no son leche y que saben muy diferente.

5 comments:

Anonymous said...

Yo tomo leche de almendras y te la recomiendo. Está riquísima y además he leído que es muy buena por su contenido en calcio y magnesio.

Un saludo y enhorabuena por tu blog.

behiala said...

Muchas gracias!

Me han dicho que está muy rica la de almendras, a ver si me animo y la prueba.

Un saludo!!

Olaia said...

Kaixo neska!!
Gure etxean aspalditik ez da behi esnerik hartzen. Sojarena hartzera ohitu gara (Provamel, Santiverirena). Garesti xamarra da, baina besteen aldean goxoa,...

Arrozarena ere probatu dut, eta nahiko ondo dago, gozo xamarra da.

Eta garai batean, dieta arraro bat egin nuenean, algarrobo irina Cola Cao balitz bezala erabiltzen nuen, arrozaren esnearekin!!


Polita zure bloga!!!

behiala said...

Mila esker Olaia zure mezuarengatik!

Egia da soja eta antzeko esneak garestiak direla! Ni txokolatedun soja batidoak hartzen hasi naiz noizean behin, zapore ona baitute.

Pozten naiz nire bloga gustoko izatea.

Olaia

Cristina said...

En casa suelo tomar para desayunar leche de avena en polvo, porque es muy práctica y es muy suave. Además para postres le da un toque dulzón muy bueno para mi gusto ;) Para cocinar salados, leche kaiku sin lactosa o de soja ;)
¿la de almendras no es un poco calórica? (por lo que tengo entendido, almenos para tomarla a diario)